Nu cu multă vreme în urmă am hotărît să renunț la UPC pentru serviciile de internet în favoarea RDS (și în defavoarea mea – dar asta aveam să aflu mai tîrziu).
Lucrurile la RDS tehnic vorbind nu merg neapărat extrem de rău chiar tot timpul. Uneori funcționează normal. E drept că DNS-ul la care am cinstea să mă conectez ratează aproximativ odată la fiecare 20 de cereri dar pentru asta s-a inventat la browser butonul refresh. Cînd “merge” e ok totuși. Probleme apar cum era de așteptat cînd nu merge.
În primul rînd RDS nu acordă niciun fel de asistență dacă ești conectat printr-un router (adică așa cum marea majoritate a clienților o face și cum ar face bine să încerce și restul). Asta îi face unici. Și dacă s-a dărîmat stîlpul pe care stau colacii de cabluri RDS, dacă ai router e din vina ta. Prima întrebare la telefon este dacă ești conectat prin router. Dacă ai răspuns “DA”, cazul e închis, reclamația s-a rezolvat. Obiecțiile sau lamentările sînt inutile, angajații nu au inimă. Și dacă au probabil salariul pe care îl primesc de la RDS nu acoperă partea sentimentală a problemei deci nu încercați să mizați pe sentimente. Așadar singurul răspuns corect este “NU”. Ați fost avertizați!
După întrebarea inițială care a reglat relațiile între client și angajatul pus să îl ajute, să se vadă cine e stăpînul, cei doi încep să lucreze împreuna pentru rezolvarea problemei: angajatul RDS dă comenzi și clientul le execută.
Aici începe exemplul redat foarte condensat din viața reală.
După un weekend în care internetul RDS a mers cam aproape deloc, am sunat la ei să văd care e situația. A urmat ritualul tipic “aveți router – n-avem router”, o poveste lungă din care a rezultat că unele site-uri mergi dar e foarte greu să le găsești între marea majoritate care nu merg.
A fost cu finalizare! Am primit un număr de înregistrare a sesizării și mi-am văzut de viața mea pe internetul mobil.
Luni dimineața sună telefonul și RDS triumfător mă anunță că s-a rezolvat. Verific și într-adevăr mergea. Îl las nesupravegheat cîteva ore și îl găsesc iar mort. Sun din nou la aceleași relații cu aceiași clienți:
– Bună ziua / buna ziua.
– Aveți router / n-avem router.
– Nu? atunci ia spune-ți-mi IP-ul dumneavoastră.
Îi spun IP-ul public dar asta nu-l satisface. Vroia IP-ul nu știu care legat de conexiunea PPPoE ca să îmi demonstreze că am mințit și că de fapt am router. OK, m-a prins dar m-a și enervat.
– Dacă nu aveți conexiune pe direct nu vă oferim suport.
Am făcut conexiunea pe direct cu el la telefon și după ce am umblat pe sub birou pe la cabluri, am configurat minunea de conexiune RDSistică (cu nostalgia UPC-ului) i-am spus IP-ul de verificare și a fost mulțumit: eram “pe direct”.
– Acum dezactivați firewall-ul.
– Poftim??
– Dezactivați firewall-ul.
– Cum să fac asta??
– Ce Windows aveți?
Aici m-am hotărît să mă destind puțin.
– Windows 7.
– Click pe buton Start.
– Pe butonul Start? Nu văd niciun start.
– Click pe butonul Start! Deja era nervos și el.
– Nu știu despre ce vorbiți. Unde e butonul ăsta, nu văd niciun start pe ecran.
– Orice Windows are butonul start!!! Faceți mișto de mine?
– Nu, cum mi-aș permite?… Am crezut că dumneavoastră faceți mișto de mine cînd fără router și fără să știți măcar ce Windows folosesc, mi-ați cerut să dezactivez firewall-ul. Deci unde pot găsi butonul start în Windows 7?
– Dacă nu știți, chemați pe cineva competent!
Nesimțitul nu înțelegea că în ecuația de față nu eu ci el trebuia să fie competent și în mod flagrant nu era. Tocmai ăsta era subiectul despre care nu trebuia să aducă vorba. Eu nu aveam nicio obligație să fiu competent, eram un client care putea fi oricît de incompetent dorea și cu toate astea era îndreptățit să primească serviciul pentru care a plătit. Partea proastă e că în afară că era incompetent, avea și o personalitate puternică. Atributele astea merg prea des mînă în mînă.
În final s-a rezolvat și fără să dezactivez firewall-ul: am primit încă un număr de înregistrare pentru o altă sesizare. GRATIS!
Ma uit si la windows-ul meu, Vista! Nemernicii astia mi-au acuns si mie butonul start:)
Eu nu inteleg rezistenta asta mare a ta; in locu-ti, le-as fi propus sa imi instalez iute teamviewer si sa ii las sa unble/sburde nestingheriti; zau acum! esti prea rigid! lighten up;)
Iti dai seama ce a mai ris individul cu colegii pe seama ta:
„Azi a sunatul unu nu stia unde e butonul de start in Windows!”
Nu a rîs deloc, au plîns împreună. Numai cu cretini au de lucru acolo la suport clienti…
„si noi, bietii ar-tisti, pardon, it-isti, ne ***** nervii cu acesti zevzeci incompetenti”, unde asteriscele sunt fireste in loc de „tocim”
1. Si totusi butonul rutond si mare e tot „start” daca foloseshti skinul clasic.
2. Pe tine te interesa sa rezolvi problema sau sa-i demonstrezi lu ala ca nu stie?
1) si totusi nu imi amintesc sa fi folosit skinul clasic de cind am instalat prima data Vista.
2) la inceput vroiam sa rezolv problema fara sa trebuiasca sa scot routere, cabluri, sa creez conexiuni pppoe in windows pe care sa le sterg dupa (mai ales ca stiam ca problema nu imi apartine, dura de citeva zile si mi s-a confirmat ca era de la ei deci clar nu aveam cum sa o rezolv cu incantatiile astea). Ce vroiam era doar sa inregistreze sesizarea ca sa ajunga la altii care stiau ce spun (cei care te suna inapoi si care chiar se ocupa de sesizare sint dragoni de nivel 2 si de obicei au idee despre ce vorbesc).
E super ca se mai uita cineva la treaba asta si te suna inapoi. Nu mi-am inchipui asa ceva.
Se uită doar dacă treci de bizonul inițial adică doar dacă îl convingi și el face o sesizare.
Zi merci ca suportul nu e outsourced in India. De fapt Republica Moldova cred :p