Subiecte

consolidare

Mai ține careva minte povestea în care spuneam că lucrul cel mai bun pentru Facebook ar fi să cumpere Viber? Între timp Viber a fost cumpărat dar nu de Facebook ci de Rakuten – recunosc că nu auzisem de ei și simt că au cumpărat doar pentru a revinde mai scump. Tot la Google ajunge până la urmă că blonda de la Yahoo nu are atâția bani de shopping iar Microsoft pot modifica pe ici pe colo Skype să facă la fel deși au deja datele deci nu prea ar mai avea nevoie.

Să nu credeți că Filiala Popular-Republican-Democrată a NSA a stat degeaba. Voi cita în context doar 2 realizări notabile recente:

  • aplicația mobilă Facebook mai nou poate citi (deci citește) SMS-urile din telefonul victimei. Evident pentru asta victima își dă consimțământul la instalare cu plăcere respectiv cu degetul (fără consimțământ nu mai poate instala sau actualiza aplicația). Motivația tehnică e hazlie pentru cine mai poate râde.
  • Facebook a cumpărat sora geamănă a lui Viber – WhatsApp, pentru că deși de acum pot citi SMS-urile (vezi punctul anterior), traficul alternativ prin WhatsApp le scapă încă.

 

Și ca să nu neglijăm eforturile Google de a ne umple viața de culoare contextuală, în ultima versiune de Android de pe Nexus 5, ca un fel de indicație pentru ce ne rezervă tuturor viitorul, fiecare căutare în propria carte de telefon pentru a suna pe cineva se transmite implicit spre nava mamă.

Exemplu de utilizare:

Vrei să suni pe Ioana dintr-o poveste anterioară?

Când cauți în telefon numărul Ioanei pentru a o apela, Nexus 5 + Android trimit intenția ta la Google: “domnul Vasile aici de față <lat=42.31314, long=31.41412> vrea să o sune numaidecât pe Ioana, număr de telefon 0700111”.

Similar, dacă Ioana te sună, Google află instantaneu de la telefonul tău despre această faptă și te poate ajuta. Cum?

Google vă cunoaște bine pentru că știe cam tot ce ați făcut în ultimii 10 ani pe internet: a citit toate e-mailurile voastre și a studiat fiecare căutare, interes, nevoie și link deschis, a reținut cam toate locurile pe unde ați umblat virtual, cu pasul, bicicleta, trenul sau mașina și cu cine. Cu toate datele astea la 100 de milisecunde distanță, Google o verifică și pe Ioana și află profilul personalității sale, aromele ei preferate și alege cea mai potrivită reclamă pentru voi doi, pentru asiguratorul tău medical, pentru societate în ansamblu și în final pentru Terra atât de suprapopulată:

Discounturi masive pentru cantități mari – DUREX. Cumpără acum mărimea S cu aromă de cireșe amare pe băț! Crede-ne pe cuvânt: îți va veni perfect și o să-i placă (aroma n.n.).

ALERTĂ: sun-o imediat pe Ioana că vrea și Gică să o sune și îți sare iar rândul azi.

Alternativ o poți suna pe Roberta, stă mai aproape de tine, e singură acasă săptămâna asta, e tot blondă și ajunge de obicei acasă după 17:30. Click aici pentru varianta striată cu aromă de căpșune.

Suntem Google – știm ce spunem – mereu alături de tine pentru a te ajuta.

Click aici pentru a traduce în rusește. Click dincoace pentru a nu mai traduce niciodată din română această pagină. Click dincolo pentru a fi tradus întotdeauna. De fapt pentru asta nu e nevoie de click.

 

Editare ulterioară: între timp aplicația Facebook ascultă (la propriu – sunete!) permanent ce se întâmplă în jurul tău, asta ca să posteze starea ta de spirit pe pagina FB, ce asculți, la ce te uiți și în general ce mai spune lumea. Imaginează-ți algoritmii care evaluează satisfacția Ioanei după ce ai vizitat-o pe baza zgomotelor… ambientale și câtă satisfacție viitoare îi pot ei oferi prin alegerea mai potrivită a altui vizitator (mai… performant) zilele viitoare.

1 comentariu la consolidare

Comentați

 

 

 

Puteţi folosi aceste etichete HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

captcha: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux