Sistemul de Help (ajutor) de la Microsoft este într-o stare jalnică de cîțiva ani buni. În Visual Basic 3 era complet. În Visual Basic 2008 e generat automat, în multe cazuri nu conține nicio explicație scrisă de oameni ci doar declarații de funcții, ceva ce te-ai aștepta de la o mică bibliotecă free „de pe net”. Conținutul și viteza cu care se deschide sfidează orice normă de bun simț pentru un produs comercial. Nu știu cum se poate interpreta vînzarea unei astfel de mizerii altfel decît ca o bătaie de joc la adresa dezvoltatorilor-clienți.
Băieții au văzut că treaba merge și așa, că Google e un provider de help mult mai bun și e „gratis” așa că nu par să-și mai bată capul.
Windows părea să aibe parte de un tratament ceva mai decent în privința help-ului cu observația că fiecare pagină e atît de generală încît nu poate fi folosită la nimic concret dar măcar există și are cît de cît legătură cu subiectul. Asta doar uneori.
Azi am avut probleme cu routerul, dintr-un motiv necunoscut (probabil bug în DDWRT), uneori rețeaua wireless nu mai merge. Am cerut din curiozitate puțin ajutor de la Windows. Asta a ieșit:
Nici eu nu mai folosesc mshelp de mult timp; si mi-e ciuda cind apas din greseala pe ceva buton si-mi deschide helpul fara sa vreau
Totusi cu schimbarile constante de control panel m-am vazut nevoit sa caut in helpul de la windows, de cele mai multe ori fara succes
O dovada de esec cu schimbarile din control panel. Nu imi amintesc sa fi cautat macar odata in help-ul de la Windows de cind am inceput sa lucrez cu el (1993?) si pina la Vista. Din nefericire in Windows 7 situatia nu s-a remediat deloc.