Din ciclul 100 de legi bune pentru aproape 7 miliarde de oameni… proști imperfecți vă prezint un nou capitol:
Lege pentru interzicerea finalurilor automate la e-mailuri (“semnături”? footere? nu găsesc o traducere potrivită).
Cred că toți primim zilnic e-mailuri în care maximum 10% din conținut reprezintă informație, restul de după reprezintă finalul automat (semnătura) cu nume, poziție, companie, linkuri la profile de Facebook, LinkedIn, Google+, site-uri web, sigle, poze, sloganuri, chemări la semnarea de petiții, note legale despre secretul conținutului, proprietate intelectuală și alte… zgomote.
Comunicarea este serios deranjată de noianul de gunoi adăugat la finele fiecărui mesaj iar dacă ținem cont că la fiecare răspuns de obicei se adaugă toate e-mailurile anterioare din firul discuției se ajunge la n(n+1)/2 mizerii, tone de mega, timp și nervi pentru parsing și decodare cheltuite degeaba și uneori mult toner și hârtie dedicate vanității corespondenților.
Un om bătrân, englez și obosit a înțeles că lucrurile trebuie îndreptate pentru că au depășit de ceva vreme limitele bunului simț. Parlamentarul englez Alan Duncan (Sir) a venit cu o propunere măcar pentru o parte din problemă.
Din păcate-uri majore:
- Legea își propune aparent interzicerea doar a “disclaimerelor” de la finalurile mesajelor (texte de genul “Atenție conținutul acestui mesaj este secret, interzis, neimpozabil, de neatins, legal, adevărat, nu implică garanții, nu produce efecte juridice, nu produce efecte psihiatrice, nu cauzează, nu atentează, e gratuit și poate fi folosit doar ca atare în nicio circumstanță, nu poate fi folosit în instanță decât împotriva dumneavoastră etc etc”.).
- Inițiativa se adresează doar instituțiilor guvernamentale sau publice (din Marea Britanie), probabil pentru că asta e zona de unde inițiatorul personal primește corespondență viciată și deci îl deranjează direct și personal.
Dacă legea ar fi adoptată și ar salva 2 pomi și 3 cartușe de toner ar fi deja excelent, fără să mai ținem seama de efectele pozitive asupra nervilor tuturor spamerilor implicați.
Până atunci un întreprinzător ar putea identifica oportunitatea și dezvolta un add-on pentru browser care să elimine automat din e-mailurile afișate și din răspunsuri tot balastul adăugat fără milă și înțelegere la finalul oricărei e-mail. Un astfel de add-on ar fi bineînțeles “gratuit”, având doar prețul obișnuit pentru zilele noastre: furtul de informații personale. De fapt stai: cine ar vrea și nu are deja toate informațiile noastre personale așa încât să mai fie motivat de furtul lor prin încă un add-on?…
Sint preasigur ca google foloseste deja un algoritm de eliminare a spamului cind iti citeste emailurile ca sa determine ce reclame sa-ti arate.
Interesant e ca doar din cauza ca cineva spune ceva intr-un disclaimer nu inseama ca cititorul trebuie sa se si conformeze, dar tot se pun disclaimere, nu mi-e clar de ce.
Unul dintre cele mai placute mie e cel care te someaza sa stergi emailul current daca l-ai primit din greseala.