[amintiri despre viitor]
Despre cât de proastă e în general experiența legată de încărcarea mașinilor electrice s-a tot scris. Pot da nenumărate exemple dar cred că o captură de ecran de sinteză face cât 100kWh. Cum să meargă bine încărcarea când vânzătorul de curent pentru mașini, minunat domeniu de avangardă, înaltă tehnologie, tone de bani, sacrificii de sine și sclifoseală, nu știe unitatea de măsură pentru marfa pe care o vinde:
Kilowatt și Kilowatt-oră sunt două lucruri diferite, tineri destoinici care sunteți voi. Te-ai gândi că poate măcar unul din echipa de aytyști a absolvit clasa a 10-a sau a făcut destui bani prostind clienții de aplicații mobile cât să-și cumpere un i3 a-la-Cluj și să fi văzut din greșeală măcar ce se toarnă în baterie.
Da, ați putea spune, comentezi tu dar măcar vinde ieftin încărcătorul de la mun’cipiu: 6kWh la 0.01Lei e un preț bun. Da, sigur, asta dacă le-ar fi reușit înmulțirea la calculul costului.
Dacă vreau totuși să văd cât am plătit de fapt, pot să merg la istoricul încărcărilor unde aceiași programatori "repeten-ți" la fizică, împreună cu testerul, product-owernul, scrum-mastera și de ce nu restul echipei care probabil au văzut măcar o dată aplicația, confundă entuziast kilowatt-ul cu megawatt-ul (oră):
Încă o dovadă că aproape oricine poate părea că lucrează în ayty. Mă întreb de ce dacă tot sunt muci la fizica elementară, s-au apucat de încărcătoare de mașini când puteau să se ocupe onorabil de alte aplicații, de exemplu de urmărirea mobilă a dosarelor în justiție.
Fiecare ecran e marcat de astfel de dovezi ale succesului învățământului românesc post ’89. Aș putea face 100 de tickete cu probleme de fixat în jaful ăsta de aplicație într-o singură zi dar mi-e că s-o însera și trebuie să duc mașina la încărcat că mai târziu dacă se răcorește iar nu mai merge încărcătorul de la Generală 30.
PS: aplicația se numește evgo smart charging. Asta pentru SEO, să le fie de pomană!
PPS: știu că am o mașină care se încarcă lent, mă felicit că am fost destul de realist încât să iau una hibridă, pentru zilele prea călduroase, prea friguroase, pentru diminețile cu rouă sau prea uscate, pentru alte nenumărate prevăzute și neprevăzute ocazii când încărcătoarele nu prea merg, așa că pot încălzi globalul pe benzină. Măcar e fără plumb – pe cuvânt!
PPPSh: am aflat că un adevărat ecologist își cumpără mașină electrică, nu hibrid murdar și dacă drumul e mai lung decât permite "anxietatea de rang", poate lua avionul. Nu mai știu de ce mi-a dat cu rest socoteala asta măsurată în CO2 așa că am luat totuși un hibrid murdar în loc de avion.